Pada 30 Mei 2011 yang lalu, aku telah merancang untuk menaiki tren menuju ke Kuala Lipis. Sejak awal pagi aku dah bangun untuk bersiap - siap menuju ke JB Sentral. Dari rumah ke JB Sentral jika naik bas tambangnya cuma RM1.70 aje.
Setiba aku di JB Sentral, kaunter tiket sudah dibuka dan aku terus membeli dua tiket, satu untuk perjalanan dari JB Sentral ke Kuala Lipis dengan Tren Shuttle No. 92 dan satu lagi perjalanan dari Kuala Lipis ke KL Sentral dengan Tren Senandung Wau No. 29.
Stesen JB Sentral

Perhentian Danga City Mall


Sisian Tampoi - MSM

Stesen Kempas Baru

Stesen Kulai. Di stesen ini tren yang aku naiki berselisih dengan Tren No. 27 Senandung Timuran dari Tumpat.

Stesen Layang-Layang

Stesen Renggam

Stesen Mengkibol

Cuaca mendung ketika tren singgah di Stesen Kluang

Stesen Chamek

Stesen Paloh

Stesen Bekok

Stesen Labis

Stesen Tenang

Stesen Genuang

Stesen Segamat

Stesen Gemas. Di stesen ini tren aku terpaksa berhenti lama untuk berselisih dengan Tren Shuttle No. 91 dari Kuala Lipis ke Singapura dan Tren No. 13 Ekspres Sinaran Selatan dari KL Sentral ke Singapura.

Perhentian Londah yang telah lama ditutup

Tapak Perhentian Rompin yang telah dirobohkan sepenuhnya

Stesen Bahau

Stesen Kemayan

Perhentian Mengkuang

Stesen Triang

Stesen Mengkarak. Di sini tren aku berselisih pula dengan Tren No. 15 Ekspres Sinaran Timur.

Stesen Mentakab

Perhentian Kerdau

Stesen Kuala Krau

Perhentian Mai ini juga telah lama ditutup

Perhentian Jenderak

Stesen Jerantut

Stesen Mela

Stesen Kerambit

Perhentian Batu Sembilan

Di Stesen Kuala Lipis aku berjumpa dengan sebuah tren kontena dengan dua lokomotif menuju ke arah selatan

Tren sampai tepat pada masanya. Aku rasa seronok sepanjang perjalanan tadi. Kini tiba masa untuk berehat sebelum naik satu lagi tren menuju ke Kuala Lumpur, tengah malam nanti.
No comments:
Post a Comment