Berikut adalah senarai tidak rasmi jajaran stesen dan perhentian yang dapat aku kumpul sepanjang aku membuat kajian tentang JKNS ini.
TANJUNG ARU (km 0) |
Sekretariat (km 2) |
Putatan (km 7) |
Lok Kawi (km 12) |
Kinarut (km 15) |
Limauan (km 17) |
Kawang (km 22) |
Pengalat Besar (km 29) |
PAPAR (km 33) |
Kimanis (km 48) |
Mandalan (km ??) |
Bongawan (km 57) |
Bandau (km 64) |
Membakut (km 67) |
Lumat (km 75) |
Klias (km 78) |
BEAUFORT (km 85) |
Jimpangah (km 90) |
Batu 60 (km 91) |
Monternior (km 93) |
Batu 62 (km 96) |
Saliwangan Lama (km 98) |
Saliwangan Baru (km 100) |
HALOGILAT (km 105) |
Rayoh (km 114) |
Pangi (km 123) |
Selain daripada stesen dan perhentian di atas, terdapat beberapa lagi perhentian kecil yang mana keretapi penumpang akan berhenti di atas permintaan penumpang.
Dahulunya ada extension dari Tenom ke Melalap. Apa dah jadi dengan jajaran berkenaan? Begitu jua dengan jajaran Beaufort-Weston.
ReplyDeleteLandasan ke Tenom ke Melalap dan Beaufort ke Weston sudah tidak digunakan lagi. Walau bagaimanapun, kedua - dua landasan tersebut akan diguna semula dalam sedikit masa lagi. Landasan ke Melalap akan diteruskan sehingga ke Keningau manakala landasan ke Weston akan disambung terus hingga ke Sipitang.
ReplyDelete