Saturday 6 June 2009

Gareth Barry Berpindah Ke Manchester City

Tiada Lagi Tunai Untuk Albion



Brighton & Hove Albion tidak akan menerima lagi wang tunai dari kelab Aston Villa, berikutan perpindahan Gareth Barry ke Manchester City. Perpindahan itu dianggarkan bernilai £12 juta.


Pemain tengah England itu, yang memulakan kariernya sebagai pemain peringkat sekolah bersama Albion, dijangka akan menyempurnakan perpindahan beliau ke Eastlands minggu ini.


Gareth Barry kelahiran Sussex menyertai Aston Villa sebagai pelatih dalam tahun 1997, selepas memilih untuk tidak menerima tawaran skim perintis bersama Albion.


Sewaktu Gareth Barry menyertai Aston Villa pada 11 Ogos 1997, bayaran perpindahan hanyalah sebanyak £ 50,000 sahaja. Walau bagaimanapun, atas permintaan pengurusan Albion, pihak Tribunal Sukan di England telah memutuskan Villa perlu membayar pampasan tambahan kepada Albion selama mana beliau bermain untuk kelab Midlands itu.


Keseluruhan jumlah yang diterima oleh Albion adalah £1 juta, satu nilai yang agak tinggi bagi pemain peringkat sekolah (sama level macam peringkat MSSM aje kat Malaysia ni).

No comments:

Post a Comment