Tuesday 21 July 2009

Kasihan Dengan Anak-Anak di Bait Al-Amin

Lanjutan daripada program mengumpul dana 1 kaki persegi = RM 30.00, rasa sedih dah pilu mula menyelubungi sewaktu aku bertandang ke sana minggu lepas.

Yang tinggal hanyalah pejbat tempat Ayah dan Abi menguruskan serba serbi perkara berkaitan dengan anak - anak di Bait Al-Amin.

Abi melayan anak - anak sewaktu makan tengahari.

Anak - anak pula beratur untuk mendapatkan sesuap nasi. Disiplin mendidik anak - anak supaya bersabar dalam menjalani kehidupan yang mencabar ini.

Ayah pun tak ketinggalan membantu Abi dalam melayan kerenah anak - anak yang agak kelaparan selepas tamat sesi persekolah.

Lihatlah..... anak - anak perempuan ini menikmati makan tengahari dengan duduk di atas lantai.
Ini terjadi kerana kekurangan ruang untuk menempatkan kerusi dan meja.

Anak - anak yang lebih senior dapatlah berhimpit - himpit menikmati juadah di atas meja yang tak berapa besar.

Anak - anak menikmati buah durian selepas makan tengahari.

Yang menarik, si abang tak melupakan si adik .......

Anak - anak yang dewasa makan kemudian.
Syukurlah dengan apa yang dapat aku sumbangkan sedikit buat Bait Al-Amin hari ini. Esok lusa aku akan berkunjung lagi. Aku juga tergolong dalam kategori mereka kerana aku tidak mempunyai emak tersayang.
Bersama - samalah kita membantu mereka yang memerlukan.

No comments:

Post a Comment