Sunday 12 September 2010

Brighton & Hove Albion..2 MK Dons..0

Brighton & Hove Albion menang lagi. Kali ini Brighton menewaskan MK Dons 2 - 0 dalam perlawanan menarik yang berlangsung di Stadium Withdean, pada 11 September 2010.

Kazenga LuaLua memulakan jaringan pada minit ke-49. Gol kedua pula sumbangan Glenn Murray pada minit ke-75.

Gus Poyet membuat dua pertukaran pada senarai pemain utama yang tewas kepada Leyton Orient sepuluh hari lalu, dengan Kazenga LuaLua tersenarai dalam kesebelasan utama.

Pemain sayap Republik Congo itu menggantikan Gary Dicker, dan memulakan perlawanan di sebelah kiri, sementara Radostin Kishishev menggantikan Liam Bridcutt di bahagian tengah.

Penolong pengurus pasukan Mauricio Taricco disenaraikan sebagai pemain simpanan dan bercita-cita untuk membuat debut bersama pasukan Brighton, Peter Brezovan juga tersenarai sebagai pemain simpanan selepas sembuh dari kecederaan.

Skipper Gordon Greer masih belum sembuh sepenuhnya dari kecederaan dan diketepikan daripada pasukan utama buat sementara waktu.

Dengan kemenangan ini, pasukan Brighton kini menduduki tangga ke-7 liga dengan mengumpulkan 10 mata dari 5 perlawanan.

Seramai 6,683 orang penonton telah meluangkan masa datang ke stadium untuk menyaksikan perlawanan ini.

Perlawanan seterusnya adalah menentang Carlisle United di Brunton Park, Carlisle pada 18 September nanti.

Albion: (4-4-2) Ankergren; Calderon, El-Abd, Elphick, Painter; Bennett, Sparrow (Dicker 64), Kishishev (Bridcutt 89), LuaLua (Jamie Smith 86); Barnes, Murray. Pemain simpanan yang lain: Brezovan, Taricco, Baz, Hart.

No comments:

Post a Comment