Monday 5 September 2011

Brighton..2 Peterborough United..0

Pasukan Brighton meneruskan persembahan cemerlang mereka dalam Liga Kejuaraan Musim 2011/12. Terbaru, mereka menewaskan pasukan Peterborough United 2 - 0 dalam perlawanan yang telah berlangusng di Stadium Amex pada 27 Ogos 2011 yang lalu.

Craig Noone menjaringkan gol pertama Brighton pada minit ke 10 dan Ryan Harley menjaringkan gol kedua pada minit ke 64 menerusi satu sepakan percuma yang cantik.

Pengurus pasukan Gus Poyet telah membuat satu pertukaran dari kesebelasan pemain yang mengalahkan pasukan Sunderland pada perlawanan pertengahan minggu, dengan Gary Dicker kembali tersenarai dalam kesebelasan utama.

Pemain tengah Ireland itu menggantikan Alan Navarro yang kembali ke bangku simpanan bersama Steve Cook.

Ryan Harley pula membuat penampilan pertama bersama pasukan Brighton.

Seramai 19,656 orang penonton telah hadir menyaksikan perlawanan yang menarik ini.

Dengan kemenangan ini, Liga Kejuaraan nPower musim 2011/12 ketika ini diungguli oleh pasukan Brighton yang mengumpulkan 13 mata daripada 5 perlawanan. Ini diikuti rapat oleh pasukan Southampton dan Derby County yang masing - masing mengutip 12 mata daripada 5 perlawanan juga.

Perlawanan seterusnya adalah menentang Bristol City di Ashton Gate, Bristol pada hari Sabtu, 10 September 2011.

Albion: (4-4-2) Ankergren; Calderon, Greer, Dunk, Painter; Dicker, Harley (Sparrow 72), Bridcutt, Noone (Navarro 72); Mackail-Smith (LuaLua 90), Barnes. Pemain simpanan yang lain: Brezovan (GK), Cook.

No comments:

Post a Comment