Bertemu kembali.
Bahagian kedua Siri Landasan Berkembar Elektrik Gemas - JB Sentral akan merangkumi gambar-gambar antara Stesen Paloh dan Kempas Baru aje.
Signboard Stesen Sementara Paloh
Infrastruktur sokongan seperti bangunaan untuk pentadbiran, penyelenggaraan landasan, pembekalan elektrik dan sebagainya juga sedang disiapkan
Kelihatan bangunan Stesen Paloh yang lama di sebelah kanan gambar
Stesen Paloh yang baharu sedang pembinaan telah boleh dilalui keretapi
Stesen Sementara Kluang
Stesen Kluang yang lama cuma nampak bumbung aje
Stesen Kluang yang baharu, satu platform aje?
Sebuah lagi depoh baikpulih sedang dalam pembinaan berdekatan dengan Stesen Mengkibol
Stesen Mrngkibol yang baharu
Stesen Sementara Rengam
Di ketika ini, tren melalui landasan yang baharu
Manakala ketika ini, tren melalui landasan lama
Stesen Rengam yang baharu
Yang nampak bumbung itu adalah Stesen Rengam yang lama
Stesen Layang-Layang yang lama ini masih digunakan sehingga segala keperluan di Stesen Sementara Layang-Layang disiapkan
Stesen Sementara Layang-Layang terletak berhadapan dengan Stesen Layang-Layang yang lama
Bersebelahan dengan Stesen Sementara Layang-Layang adalah Stesen Layang-Layang yang baharu
Landasan lama masih digunakan di sekitar Stesen Sedenak yang telah dirobohkan
Stesen Kulai yang baharu
Stesen Sementara Kulai
Penghujung Stesen Sementara Kulai
Akhirnya tren tiba di Stesen Kempas Baru
Semua penumpang turun di stesen ini kerana Stesen JB Sentral ditutup sementara untuk kerja-kerja naiktaraf di beberapa bahagian bangunan stesen
Nota memaklumkan kepada semua penumpang bahawa tren akan mula dan tamat di Stesen Kempas Baru
Alhamdulillah, akhirnya hajat aku untuk naik keretapi tercapai. Selepas trip Segamat - Kempas Baru - Segamat itu, aku meneruskan perjalanan antara Gemas - Gua Musang - Kuala Lipis - Gua Musang - Dabong - Gemas pula.
Aku akan kongsikan dengan kalian sebahagian catatan sepanjang perjalanan itu.
Jumpa lagi....
No comments:
Post a Comment