Sunday 21 February 2010

Leeds United..1 Brighton..1

Harapan Brighton untuk mengejutkan pasukan Leeds United di Ellands Road musnah apabila pasukan tuan rumah menjaringkan gol penyamaan dalam minit terakhir masa kecederaan.

Dalam perlawanan yang menarik semalam, Glenn Murray memberikan gol buat Brighton melalui sepakan penalti dalam minit ke - 77. Sungguhpun begitu, pemain pertahanan Adam Virgo telah dilayangkan kad merah pada minit ke - 80.

Gus Poyet membuat dua perubahan daripada kesebelasan utama yang tewas kepada Norwich City minggu lepas, dengan menurunkan Peter Brezovan menggantikan Michel Kuipers sebagai penjaga gol. Gary Dickers juga diturunkan bagi menguatkan jentera di bahagian tengah, dengan Chris Holroyd kembali ke bangku pemain simpanan.

Sementara itu, Nicky Forsters tersenarai sebagai pemain simpanan.

Seramai 24,120 orang penonton telah hadir menyaksikan perlawanan ini.

Walaupun mencatat keputusan seri dan memungut satu mata, kedudukan Brighton dalam Liga Coca Cola Bahagian Satu ini terus merosot. Kini Brighton menduduki tangga ke 22 dengan mengutip 31 mata dan berada dalam bahaya untuk diturunkan ke Liga Coca Cola Bahagian Dua musim akan datang.

Albion: (4-5-1) Brezovan; Calderon, Elphick, Virgo, Painter; Bennett (Hart 56), Dicker, Crofts, Navarro, LuaLua (El-Abd 82); Murray. Pemain simpanan yang lain: Kuipers (GK), Forster, Carole, Hoyte, Holroyd.

No comments:

Post a Comment