Tuesday 9 March 2010

Colchester United..0 Brighton..0

Pasukan Brighton berjaya memungut satu lagi mata berharga dalam Liga Coca Cola Bahagian Satu ini selepas seri 0 - 0 dengan Colchester United di Stadium Weston Homes Community sebentar tadi.

Pengurus Pasukan Gus Poyet tidak membuat sebarang pertukaran pada kesebelasan utama pagi ini. Beliau masih menaruh harapan terhadap pemain - pemainnya yang menang ketika menentang Exeter City minggu sudah.

Terdapat pertukaran di kalangan pemain simpanan di mana penjaga gol muda Mitch Walker kembali disenaraikan mengambil alih tempat Michel Kuipers yang mengalami kecederaan sewaktu berlatih.

Sungguhpun begitu, masih belum ada ruang buat pemain yang baru dipinjam dari kelab Stoke City, Diego Arismendi (pemain antarabangsa Uruguay), yang terpaksa menunggu sedikit masa lagi untuk beraksi buat pertama kali bersama pasukan Brighton.Dengan keputusan ini, kedudukan pasukan Brighton dalam liga semakin kukuh dengan menduduki tangga ke - 17 dengan berbekalkan 37 mata.

Perlawanan ini yang sepatutnya berlangsung pada hari Sabtu lepas ditunda ke awal pagi ini bagi membolehkan ianya disiarkan secara langsung menerusi siaran tv Sky Sports (boleh tengok juga melalui skysports streaming). Seramai 3,914 telah hadir menyaksikan perlawanan yang membosankan ini.

Seterusnya Brighton akan menentang Swindon Town di Stadium Withdean hari Sabtu ini (13 Mac 2010) jam 3 petang.

Albion: (4-5-1) Brezovan; Calderon, El-Abd, Elphick, Painter; Bennett, Crofts, Navarro, Dicker, LuaLua (Holroyd 63); Murray. Pemain simpanan yang lain: Walker (GK), McNulty, Carole, Forster, Hoyte, Hart.

No comments:

Post a Comment