Thursday 28 April 2011

Hari Kelima Di Puerto Princesa (Part 3)

Sambungan dari Bahagian 2

Setelah meneroka sungai bawah tanah, aku menyusuri denai masuk ke kawasan hutan
Di kawasan hutan ini, kelihatan banyak monyet berkeliaran
Monyet menjadi penghuni tetap di kawasan ini
Ada beberapa info untuk para pengunjung
Aku kembali semula ke tempat asal dengan menggunakan laluan berbeza
Dalam perjalanan tu, aku terjumpa dengan 'rumah' sang biawak
Hai Sang Biawak, awak nak ke mana tu?
Penat berjalan, air yang dicari untuk menghilangkan dahaga
Gerai cenderahati tak lupa untuk dilawati
Suasana tenang dapat dirasakan di sini
Aku juga singgah di sebuah pejabat pelancongan
Satu pemandangan biasa di Pulau Palawan
Sebuah kampung yang sentiasa sibuk dengan pengunjung
Terdapat juga sebuah dua kedai yang agak baru
Iklan apa tu?
Akhirnya aku sampai semula di Bandaraya Puerto Princesa pada jam 7 malam
Letih sungguh hari ini, tapi aku rasa puas dengan apa yang aku dapat. Malam ni aku kena berehat kerana esok ada lagi aktiviti. Terima kasih buat Janet Barinque kerana sudi untuk membawa aku bersiar-siar. Esok kita jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment