Monday 27 February 2012

Hull City..0 Brighton..0


Untuk kali kedua musim ini, Brighton dan Hull City bertarung untuk menghasilkan keputusan seri 0-0, dengan pemain pertahanan menjadi nadi utama kedua-dua pasukan dalam perlawanan yang berlangsung di KC Stadium, Hull pada 22 Februari 2012.

Pemain kedua-dua pasukan saling serang menyerang antara satu sama lain di sepanjang perlawanan yang menarik ini, tetapi kehebatan barisan pertahanan terutamanya penjaga gol Brighton, Peter Brezovan yang dapat menyelamatkan dua keadaan genting di depan pintu golnya.

Pengurus Brighton Gus Poyet membuat empat perubahan daripada kesebelasan utama yang tewas 1-6 kepada Liverpool pada hari Ahad lepas, di mana beliau telah menyenaraikan pemain yang dipinjam daripada Manchester City, Abdul Razak mengambil tempat Will Buckley di bahagian tengah.

Gonzalo Jara Reyes dan Joe Mattock kembali mengisi posisi pertahanan, Adam El-Abd dialihkan sebagai pertahanan tengah dengan Lewis Dunk serta Inigo Calderon terkeluar dari senarai yang dibawa ke Hull.

Craig Mackail-Smith kembali mengetuai bahagian serangan dan Sam Vokes disenaraikan sebagai pemain simpanan. Gai Assulin juga tersenarai sebagai pemain simpanan dan beraksi pada pertengahan separuh masa kedua.

Persembahan yang ditunjukkan oleh para pemain malam ini tidaklah menghampakan seramai 17,769 orang peminat bolasepak yang hadir memberikan sokongan kepada pasukan pilihan masing-masing.

Keputusan seri ini memberikan mata yang ke-50 buat Brighton sesudah mengharungi 32 perlawanan liga. West Ham United masih di depan dengan mengumpul 60 mata diikuti Southampton, Birmingham City, Reading, Cardiff City, Middlesbrough, Blackpool City dan Hull City. Brighton kini menghuni tangga ke sembilan Liga Kejuaraan nPower.

Perlawanan seterusnya adalah pada hari Sabtu, 25 Februari 2012  menentang pasukan Ipswich Town di Stadium Amex.

SENARAI PEMAIN

Hull City: (4-2-3-1) Vito Mannone; Liam Rosenior, Jack Hobbs, James Chester, Andy Dawson; Paul McKenna, Corry Evans (Tom Cairney 67); Robert Koren, Cameron Stewart, Robbie Brady (Aaron McLean 63); Matt Fryatt. Pemain simpanan yang lain: Peter Gulacsi (GK), Joe Dudgeon, Joshua King.

Brighton: (4-4-2) Peter Brezovan; Gonzalo Jara Reyes, Gordon Greer, Adam El-Abd, Joe Mattock; Liam Bridcutt, Alan Navarro, Abdul Razak (Gai Assulin 77), Kazenga LuaLua (Will Buckley 67); Ashley Barnes, Craig Mackail-Smith. Pemain simpanan yang lain: Casper Ankergren (GK), Sam Vokes, Inigo Calderon.

No comments:

Post a Comment