Thursday 21 March 2013

Merindu Dari Kejauhan

Aku menjadi semakin sedih bila mengenang kembali sejarah yang silam. Bukan ingin menyalahkan Takdir yang telah menimpa aku, tetapi sekadar ingin menoleh sejenak kebelakangan.

Fikiran aku mula terganggu bila terdengar Lagu Joget Terengganu. Kemudian perasaan menjadi sedih bila terdengar pula Lagu Kerabu Pucuk Paku.

Bila fikiran dah sampai di Kuala Berang, ianya akan menyusuri jalan menuju ke Ajil, Wakaf Tapai, Kampung Bukit Kuang seterusnya ke Kampung Bukit Pauh.
 
Tiba-tiba muncul kembali satu persatu wajah Penawar Rindu, Manjalara, Lestari Jingga dan banyak lagi.

Kenapa dengan dia? Aku sekadar ingin mendoakan agar dia dan keluarga sentiasa mendapat perlindungan dari Ilahi.

Aku sekadar merindu dari kejauhan............

No comments:

Post a Comment