Tuesday 18 March 2014

Signboard Part 15



Seingat-ingat aku, kali terakhir aku menyiarkan tajuk berkaitan dengan papantanda nama stesen atau perhentian keretapi adalah pada 26 Februari 2010. Sepanjang tempoh dari tarikh tersebut, rasanya aku cuma menyiarkan gambar papantanda nama stesen atau perhentian sewaktu aku bercerita tentang sesebuah stesen atau perhentian yang berkenaan.

Untuk memenuhi permintaan kalian yang selalu meminta aku siarkan gambar-gambar terkini ‘signboard’ berkenaan, aku rasa tak mampu untuk berbuat demikian kerana pada waktu ini aku belum berkesempatan untuk kerap menaiki keretapi seperti sebelumnya.

Walau bagaimanapun, akan aku cuba untuk menyiarkan gambar-gambar signboard yang masih aku simpan ataupun yang aku perolehi dari kalian di luar sana. Aku minta maaf sekiranya terdapat gambar-gambar yang aku siarkan ini serupa dengan apa yang telah aku muatkan dari ‘Signboard Part 1’ sehinggalah ‘Signboard Part 14’

Untuk ‘Singboard Part 15’ aku mulakan dari stesen pertama dalam jajaran KTMB iaitu…

Stesen Butterworth

Stesen Bukit Tengah Cabin (maaf, gambar kurang memuaskan)
Stesen Bukit Mertajam
Stesen Nibong Tebal
Stesen Parit Buntar
Stesen Parit Buntar Cabin (stesen guna untuk perselisihan tren)
Stesen Bagan Serai
Stesen Bukit Merah (stesen ini telah ditutup)
Stesen Kamunting

Perhentian Taiping
 
Stesen Padang Rengas
 
Perhentian Kuala Kangsar
Stesen Sungai Siput
Stesen Keretapi Chemor
Stesen Keretapi Tasek
Stesen Keretapi Ipoh
Sekian untuk kali ini. Bersambung di ‘Signboard Part 16’.

No comments:

Post a Comment