Thursday 3 March 2011

Sakit Hati

Baru-baru ini aku didatangi oleh seorang kawan yang mengatakan bahawa beliau sakit hati dengan seorang senior yang sering menyakitkan hati. Dalam luahannya itu, beliau memberitahu sering menangis menahan sakit hati atas perbuatan yang melampau. Beliau sering dibuli (ragging) seumpama beliau ini macam budak sekolah. Lupa lak nak bagi tahu, kawan aku ni perempuan dan baru berusia 22 tahun.... CUN!

Jadi aku cuma bagi tahu agar dia sabar dan cuba rapat dengan seniornya itu. Cubalah berbual sewaktu makan dan join sama dalam aktiviti yang senior tu buat. Kalau balik dari kampung tu, bawalah sikit buah tangan, manalah tahu kalau-kalau senior itu boleh berubah

Akhir sekali aku pesan pada kawan aku tu lebih kurang begini....

MUSUH, ADALAH SAHABAT RAPAT KITA
SAHABAT, ADALAH MUSUH KETAT KITA

No comments:

Post a Comment