Sunday 28 February 2010

Brighton..2 Exeter CIty..0

Kemarau tanpa kemenangan di gelanggang sendiri berakhir malam tadi apabila pasukan Brighton menjinakkan pasukan Exeter City 2 - 0 dalam perlawanan yang menarik.

Ini kemenangan pertama Brighton di Stadium Withdean sejak bulan Oktober 2009, dan kemenangan pertama di tempat sendiri buat Gus Poyet sejak mengambilalih tugas sebagai pengurus pasukan.

Gol - gol Brighton adalah sumbangan Tommy Elphick (minit ke-26) dan Gary Dickers (minit ke-50). Di bawah adalah gambar sewaktu Dickers menjaringkan gol.
Brighton membuat satu perubahan pada kesebelasan utama yang menang 2 - 1 di Charlton pada perlawanan pertengahan minggu lalu. Glenn Murray yang sembuh dari demam mengambilalih tempat selaku pemain penyerang, menggantikan Nicky Forster yang kembali ke bangku simpanan.

Seramai 6,952 orang penonton telah hadir menyaksikan perlawanan ini.

Brighton kini menghuni tangga ke 16 liga dengan mengumpulkan 37 mata daripada 33 perlawanan.

Seterusnya pasukan Brighton akan bertandang ke Stadium Weston Homes Community pada 8 Mac 2010 menentang Colchester United.

Albion:(4-5-1) Brezovan; Calderon, El-Abd, Elphick, Painter; Bennett, Crofts, Navarro, Dicker, LuaLua (Holroyd 69); Murray (Hart 82). Pemain simpanan yang lain: Kuipers (GK), McNulty, Carole, Forster, Hoyte.

No comments:

Post a Comment