Thursday 12 August 2010

Northampton Town..2 Brighton..0


Cabaran Brighton & Hove Albion dalam pertandingan Piala Carling berakhir seawal di Pusingan Pertama lagi apabila tumpas 0 - 2 kepada Northampton Town malam kelmarin (10 Ogos 2010).

Dalam perlawanan ini, Matt Sparow telah dilayangkan kad merah oleh pengadil pada minit ke-35 kerana kekasaran ke atas pemain lawan.

Pengurus pasukan, Gus Poyet membuat tujuh perubahan dalam kesebelasan utama berbanding dengan senarai pemain pada perlawanan pertama ketika menentang Swindon Town, Sabtu lepas.

Beliau menyerahkan tugas penjaga gol kepada Micheal Poke serta menurunkan pasangan Argentina, Cristian Baz dan Agustin Battipiedi. Andrew Whing, Gary Hart, Gary Dicker dan Chris Holroyd juga tersenarai buat kali pertama dalam kesebelasan utama musim ini.

Hanya Tommy Elphick, Adam El-Abd, Matt Sparrow dan Marcos Painter kekal dalam kesebelasan utama. Manakala Elliott Bennett, Alan Navarro, Ashley Barnes dan Jamie Smith tersenarai sebagai pemain simpanan bersama pemain professional tahun satu, Ryan Thomson.

Albion: (4-4-2) Poke, Whing, Elphick, El-Abd, Painter; Dicker, Battipiedi, Sparrow, Baz (Bennett 46); Hart, Holroyd (Navarro 46 (Jamie Smith 53)). Pemain simpanan yang lain: Walker (GK), Barnes, Cook, Thomson.

No comments:

Post a Comment