Wednesday 11 May 2011

Hari Ketujuh Di Puerto Princesa

Awan mendung menyelubungi sekitar Bandaraya Puerto Princesa pada pagi itu. Cuaca agak sejuk dan aku harus berhati-hati untuk mengelak daripada terkena hujan.

Hari ini juga aku melihat bendera negara Filipina dinaikkan sepenuhnya setelah beberapa hari dikibarkan separuh tiang tanda berkabung di atas kematian salah seorang jemaah menterinya
Awal pagi aku melihat kedai makanan segera Jollibee sudah mula dipenuhi pelanggannya
Suasana tenang dan damai sewaktu aku melalui sebuah taman di pinggir bandaraya
Sebuah tugu menghiasi laman sebuah rumah
Lagak seekor ayam jantan
Trycycle warna biru yang menarik perhatian aku
Bangunan baru yang banyak didirikan di kawasan pinggir bandaraya
Nampak seperti tak ramai orang yang melalui kawasan ini kerana ianya terletak agak jauh dari pusat bandaraya
Sebuah lagi bangunan yang baru
Kawasan yang aku lalui ini dipenuhi dengan banyak bangunan-bangunan baru
Ini bukan tempat untuk menari, tetapi tempat untuk melaga ayam
Salah sebuah restoran makanan segera
Di sebelah petang, aku menghabiskan masa bercerita tentang kisah silam bersama Janet di rumahnya. Banyak yang aku bualkan sehingga tak sedar hari dah malam.

Akhirnya aku balik ke tempat penginapan kira-kira jam 1 pagi setelah mencuci mata ke beberapa kawasan 'panas' bersama Janet!

No comments:

Post a Comment