Thursday 5 January 2012

Brighton Dalam Usaha Merebut Piala FA England

Minggu ini adalah minggu yang agak sibuk buat pengurusan pasukan Brighton & Hove Albion dengan perlawanan – perlawanan merebut piala dalam beberapa pertandingan kalah singkir yang melibatkan kelab – kelab bolasepak yang mengambil bahagian di England dan Wales.



Bermula dengan perlawanan Pusingan Ketiga Piala FA antara pasukan utama Brighton menentang Wrexham di Stadium Amex pada hari Sabtu 7 Januari 2012.



Ini diikuti dengan Pusingan Kedua Piala FA Wanita antara pasukan wanita Brighton menentang Millwall Lionesses di Stadium Withdean pada hari Ahad 8 Januari 2012.



Perlawanan seterusnya adalah melibatkan pasukan belia Brighton menentang West Ham United di tempat lawan pada hari Rabu, 11 Januari 2012 dalam perlawanan Pusingan Keempat Piala FA Remaja. Dalam perlawanan Pusingan Ketiga, Brighton mengalahkan Aston Villa 1 – 0.

Sesungguhnya tidak dapat dinafikan kemeriahan bolasepak di England terutamanya dalam perebutan Piala FA selain daripada hangatnya pertarungan dalam Liga Perdana Inggeris.

Harapan aku agar suatu masa nanti Malaysia juga mempunyai satu liga yang tersusun seperti di England.

Dengan kehadiran negara Singapura dan kelab dari Kampuchea dalam kempen Piala FA musim ini, aku berhasrat untuk melihat agar mutu bolasepak di negara ini akan semakin meningkat dan kembali disegani di rantau Asia.

No comments:

Post a Comment