Sunday 18 September 2011

Leicester City..1 Brighton..0

Brighton akhirnya tewas juga dalam Liga Kejuaraan nPower buat pertama kalinya pada musim ini kepada pasukan Leicester City 0 - 1 di Stadium King Power, Leicester malam tadi.

Gol tunggal pasukan Leicester adalah hasil tandukan Yuki Abe pada minit ke 47.

Dengan kekalahan ini, Brighton turun satu anak tangga dalam senarai pasukan yang bertanding dalam Liga Kejuaraan. Pasukan Middlesbrough yang menang di Crystal Palace 1 - 0 mendahului liga dengan mengutip 17 mata daripada 7 perlawanan. Brighton di tangga kedua dengan 16 mata dan diikuti pasukan Southampton yang mengumpulkan 15 mata (Southampton hanya akan bermain hari ini menentang Birmingham City)

Perlawanan seterusnya adalah perlawanan Pusingan Ketiga Piala Carling menentang Liverpool di Stadium Amex pada hari Rabu, 21 September 2011. Khabarnya perlawanan ini akan disiarkan secara langsung oleh Sky TV di England dan mungkin juga di Astro.

TEAMS

Albion:
(4-4-2) Ankergren; Calderon, Greer, Dunk, Painter; Bridcutt, Dicker (Navarro 68), Harley (LuaLua 68), Noone (Buckley 59); Mackail-Smith, Barnes. Pemain simpanan yang lain: Brezovan (GK), Vincelot.

No comments:

Post a Comment