Sunday 2 December 2012

Gua Musang - Tumpat - Gua Musang (Bahagian 3)

Sambungan daripada Bahagian 2.

Selepas sholat, aku terus ke kantin mengambil pesanan kerana Tren Shuttle No. 85 akan berlepas dalam sedikit masa lagi.

Tidak ramai penumpang yang menaiki tren di stesen ini. Aku mengambil tempat di sebelah kiri arah tren turun kerana sepanjang perjalanan dari Tanah Merah ke Tumpat aku berdiri di sebelah kanan arah tren turun.

Tandas Awam Stesen Tumpat
Kaunter Tiket Stesen Tumpat
Signboard Stesen Tumpat
 Perhentian Kampung Kok Pasir
 
 
Stesen Wakaf Bharu
 

 Perhentian Bunut Susu
Ini struktur perhentian yang baru.
Struktur lama perhentian yang terletak bersebelah dengan struktur baru.
Stesen Pasir Mas
Perhentian Chica Tinggi
Perhentian juga mendapat struktur perhentian yang baru.
Perhentian To' Uban juga tidak ketinggalan mendapat struktur perhentian yang baru.
Sturktur baru didirikan bersebelah dengan struktur yang lama.
Perhentian Sungai Keladi
Di perhentian ini terdapat tiga struktur perhentian yang berbeza. Ini adalah struktur perhentian yang paling awal dibangunkan.
Ini pula struktur perhentian yang kedua.
Ini adalah struktur perhentian terkini.
Perhentian Bukit Panau yang lama.
Struktur perhentian yang baru.
Stesen Tanah Merah
Selepas tren melewati Stesen Tanah Merah, aku mula menikmati mee goreng dan teh ais yang dibeli di kantin Stesen Tumpat. Kemudiannya aku berbual dengan penumpang yang duduk bersebelahan sebelum turun di Stesen Gua Musang menjelang senja.

No comments:

Post a Comment